telefonen ringer...

så verkar det som Andra antagningens rätta datum kommit och i skrivande stund förbereds urvalet. dvs ingen vet ännu. jag fick dock goda nyheter via telefon då ansvarig för inkvarteringen av de studentrum som skolan befogar över hörde av sig för att fråga om jag ville ha ett av de lediga rummen... skönt att få det bekräftat.. ställde några frågor om rummet och boendet och tackade ja, min plan är ju att bo kollektivt åtminstone en termin och senare tillsammans med någon trevlig kursare flytta till en större lya... vi får se hur det blir med det..  så här kommer lite fakta kring boendet på internatet.

Rummen är 8kvm små, och man delar dusch och toalett med en till person, dom kostar 2200:-/Månad, tillsammans med de övriga i korridoren delar man på ett vardagsrum och kök. i köket finns det fack i kylen och frysen för varje rum. i köket finns även allt man kan behöva för att laga sin mat och äta den på någonting... på rummet skall det finnas ett skrivbord en garderob och en säng. tv uttag och enligt uppgift finns det trådlöst internet i hela byggnaden. dvs ingen markbunden lina till datorn..  internet är öppet och gratis. man skriver tydligen kontrakt löpande 1 år i taget. och har 1 månads uppsägningstid.

det jobbiga med detta är dock att de gammal eleverna inte flyttar ut förens 20-21 Januari. vilket betyder att man bara har den helgen på sig att landa innan studierna börjar måndagen den 24 januari... tur att det inte är så mycket att fixa med då., eftersom man bara har 8 kvm att inreda...

tipps till kommande generationer om man vill komma in på internatet är att dagen man får sitt antagningsbesked ringa och ställa sig i kön för ett rum.. ska se vad jag kan göra för att påverka skolan att lägga upp bilder på rummen och korridoren... annars tar jag egna och publicerar så fort jag kan...

ha det king nu så hörs vi snart igen.. och ni som kommer in idag.. ett varmhjärtligt Grattis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0