Spännande dag...

 

Det har varit en händelserik dag idag. Jag har nämligen varit på Kramfors brandstation och intervjuat Brandingenjör Johanna Engström som bla jobbar med riskanalys för förbundets kommuner.  Som jag nämnde tidigare så håller jag på med ett projektarbete just nu där jag har valt att titta på ”Bränder i Byggnad och Bostad i Kramfors kommun”. Det är intressant att få grotta in sig på ett problem och jag måste erkänna att jag gillar detektivarbetet litegrann. Utan att berätta för mycket om vad jag fick ut av samtalet så kan jag meddela att jag nu har en klarare bild av läget och känner mig hoppfull för att klara av min rapport.  Kul att få prata med någon som var i sin egen ålder också som faktiskt redan jobbat rätt länge inom Räddningstjänsten och har en central och viktig roll i arbetet. Stort tack till dig Johanna.

 

 

När jag kom hem tog jag, Robban och Dennis på oss RB90 och Luftpaketen för att gå en promenad runt ön. Det var nyttigt att få hålla och använda grejerna igen. Under de senaste veckorna har vi ju hanterat mycket teori och snart börjar Räddningsdelen vilket ska bli sjukt kul… och då måste man ju vara van vid sin utrustning igen… tro det eller ej men man tappar mycket känsla för utrustningen av att inte träna på att ha sakerna på sig då och då… egenträning här på Ön är en förutsättning för att klara av att slå ner dessa rykten om att SMO-Elever har tummen mitt i handen. Och så är det väl att tränar man inte blir man ju inte van.

 

Vi lagade mat ihop när vi kom hem och sen drog vi upp till Idrottshallen för en timmes innebandy, jag är sjukt besviken på mina nyköpta träningsskor då jag halkar på golvet i hallen. hela tiden kände jag mig som Bambi på hal is. Imorgon har vi introduktion på Insatsbanan (DVS en bana med fysiska arbetsrelaterade övningar) så då blir det jobba med RB90 igen… sweet..

 

Jag kunde inte hålla mig igår heller. utan var tvungen att kommentera Sandra Danielssons blogg på Tjugofyra7.se och sen en komentar jag fick i mitt eget Gästbloggsinlägg. Jag tycker jag fick till det rätt bra där. Kan vara värt att kolla på för er… vill egentligen inte debattera för mycket här om såna saker som antagningskrav och tummen mitt i handen tänket. Ibland måste man helt enkelt..

http://www.tjugofyra7.se/msb/Blogg/Sandra-Danielsson/Tank-om-de-som-gnaller-fick-bestamma/

http://www.tjugofyra7.se/msb/Blogg/Gast-Bloggen/Vi-kan-inte-utbilda-bara-for-stunden/


Ha det king nu så hörs vi..


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej jättebra blogg, jag skummade genom din blogg och läste något om statistik, men hittade inget om åldersfördelning. Så jag undrade vilken fördelning ni har i eran klass ?:) Median lr Medel typ haha och kämpa på !

2011-04-07 @ 10:25:43
Postat av: Tobias

Hej Sara kul att du hittat hit.

nej åldersfördelningen har jag inte publicerat någon statistik på, men jag vet av andra undersökningar att generellt är det yngre folk på den skolbundna utbildningen, då distansarna oftast har fasta jobb och ibland även barn som binder dom till sina hemkommuner och sånt kommer i regel i den övre medelåldern typ 25 tror jag medel var där. på skolan i min klass har vi allt ifrån 19-30+ men jag skulle våga gissa på att runt 21-23 som är medel hos oss. det är i alla fall inte många av oss som har barn. ingen faktiskt vad jag vet nu när jag tänker efter.

2011-04-07 @ 12:55:49
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Tim.

De städar inte i idrottshallen så det är därför det är så halt:P

2011-04-08 @ 19:01:29
Postat av: Josefine

Ååh, precis en sån blogg jag letat efter! Jag pluggar en brand- och räddninginriktad gymnasielinje nu och planen är att bli brandman sen. Så det är perfekt med en pepp-blogg som den här! :D

2011-04-09 @ 23:30:12
URL: http://firechick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0