Farsta brandstation

Farsta brandstation

 

Min uppfattning av Farsta var att de jobbade ett helt gäng sköna grabbar här, lite utav en klassisk brandstation och alla fördomar man har om dom *Ler*. Stationen i sig åker på en relativt hög larmfrekvens och är oftast först på plats.  Dom har en special inriktning på kem olyckor och avancerad indikering (snabb identifiering av vilka ämnen som är inblandade vid en olycka eller vid avsiktliga utsläpp av kemikalier.) mitt i min rundvissning slog det till med ett larm och jag valde att röra mig hemåt.  Jag han snacka lite med en kille som gick SMO 7 och han gav mig svar på en del frågor.

 

 

Dom 5 Snabba

Sommarvikariat finns det en chans?

I Stockholmsregionen är det i regel väldigt högt söktryck och det finns fler behöriga sommarvikarier än tjänster så konkurrensen är stenhård.

 

Hur konservativ är stationen?

Jag säger bara Konservativ. Så har jag inte sagt förmycket.

 

Vad har stationen för specialkompetenser?

Dom har en special inriktning på kem olyckor och avancerad indikering.

 

Vad tycker stationen om SMO?

Dom var nyfikna och jag hade väl mer och berätta än vad dom hade åsikter. Stockholm ser inte SMO som ett krav längre för att söka tjänst där, dock är ju alla meriter bra när man ska slåss om de mycket få platser som finns.

 

Hur ser pensionsavgångarna ut?

Stockholm har inga märkbara pensionsavgångar att se fram emot. Och just nu är det Anställningsstopp.


Kommentarer
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

jasså är det så kul med bränder? :D

2011-08-23 @ 21:53:51
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0