Solna Brandstation

Solna Brandstation

 

 

Jag kan inte annat än att känna Solna brandstation lite som min hemma station, växte nämligen upp i Solna och om det är någonstans jag känner till gatorna så är det här, jag får träffa 2 st Brandmän som båda gått SMO (2 och 8) och vi börjar med en timmes snacka om Utbildningen men glider snabbt över på allt mellan himmel och jord. Dom ger mig tipps på vad jag ska tänka på under min LIA och inför. Tongången gentemot SMO är god och i baggrunden sitter en Brandmästare och lyssnar med ena örat på vad som sägs. Solna Brandstation verkar vara en riktig toppenstation att göra LIA på, men grabbarna betonar också att allt handlar om tur när det gäller larm, en av dom gjorde LIA´n här och var väldigt nöjd med det. Så jag lär helt klart lägga till den på min lista över möjliga kandidater.

 

Solna brandstation är vad man kan säga en helt normal station, dom har inga specialstyrkor men vad gör det, här verkar livet handla mycket om att göra sin insats, och dra sitt strå till stacken.

 

Dom 5 Snabba

Sommarvikariat finns det en chans?

Enligt en av dom nuvarande sommarvikarierna var han inne på sitt 3é år som sommarvikarie, och bakom honom (dvs framför mig)står 41 st på kö…

 

Hur konservativ är stationen?

Det här är en sån station som gråter när Hockey bocky blir förbjudet, och traditioner suddads ut.

 

Vad har stationen för specialkompetenser?

Enligt hemsidan skall solna ha en ”container framtagen för arbete i hög riskmiljö” vad det betyder fick jag inte riktigt reda på…

 

Vad tycker stationen om SMO?

Ska väl säga att jag bara fick en sida av myntet här, men det verkar som om det har stötts på de flesta typer och man blir varker dömd eller berömd för att man gått SMO här. Kunskap är alltid viktigt och sånt märks tidigt menar man på..

 

Hur ser pensionsavgångarna ut?

Ja.. vad ska man säga… det ser mörkt ut att få jobba här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0