Julfest och Sommarplaner.

Hej på er kära vänner, jag hoppas er helg har varit bra, i fredags hade Aktivitetsutskottet organiserat en julfest på Sandö. Det kom mycket folk och stämningen var kanon, särskilt roligt var det att distansklassen för HT11 hade tagit sig dit också. Som vanligt blev det en del spex och borden hade uppdrag att genomföra. Men roligast var nog att TOMTEN kom och delade ut julklappar… det hade jag inte väntat mig…

 

 

 

alla snälla brandaspiranter fick klappar och Tomten fick en kram tillbaka

 

 

Vi har ett rätt lugnt tempo nu inför julen och kommer åka hem i 3 veckor för att granska det kommunala handlingsprogrammet i vår hemkommun. Med andra ord så vill lärarna också ha jullov och ingen tror jag har någonting emot lite hemmatid… inte jag i alla fall…

 

Vi hade genomgång av de uppgifter vi skulle ha under LIA´n idag och jag börjar känna att det närmar sig med stormsteg nu. Vad som är ännu mer aktuellt är ju Sommarvikariat och imorgon ska jag promenera 5,6 rullbandstestet för att komplettera mina ansökningar. Min strategi är att söka till allt jag hittar och hålla tummarna att någon hör av sig. I nuläget kan man inte vara kräsen. Det gäller att ta chansen om man får den. I storstockholm ser det som vanligt mörkt ut och jag var ju medveten om det när jag valde min LIA plats. Många väljer ju den efter vart som tror sig ha störst chans att få jobb/somamrvick jag valde ju att testa på Storstockholm för att avgöra om det är någonting jag verkligan vill. Det är ju dumt att jaga en dröm om den inte stämmer överens med verkligheten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0