nu är det jul igen...

Hej kära vänner. Idag har vi haft tenta vilket kan förklara mitt bortfall den här veckan. *ledsen för det*. Den gick bra tror jag och jag är nästan helt säker på att jag essade den.

 

Andra intressanta saker som hänt den här veckan är bland annat vårat besök på Husum pappersindustri. Givande och som vår lärare Hasse sa. ”nu har ni lärt er om SSA dessa veckor och ni tror att ni kan det, men nu ska ni få se hur omfattande det kan vara och förstå att ni inte kan allt”. Sanningen var inte långt ifrån. Jäklar vilket arbete det är att bedriva SSA på en industri. Inte ohanterbart, men långt ifrån den arbetssituation jag vill jobba i de närmaste åren… man har koll på ett SSA i mindre/medelstor skala efter den här utbildningen och skulle lätt kunna jobba som säkerhetsansvarig (naturligtvis beroende på om man tar till sig den kunskap vi får och vill använda den).

 

 

 

alla var dock väldigt trötta när vi åkte hem efter den här dagen...

 

 

Igår passade jag och Robban på att egenträna lite fordonsplacering och framförallt backa med släp. Det gick jättebra och all min oro att inte se eller ha kontroll på släpet försvann i ett naffs… vi testade att backa runt hörn, längre sträckor rakt bak, vi testade till och med att backa i en 8á. Det var spännande. Det gäller att va kreativ när man egentränar, även om vi i en riktig situation aldrig kommer behöva backa i en 8á, så får man en känsla för bilen och släpet genom att öva såhär.

 

 

 

 

För att avsluta dagens blogginlägg har jag idag haft ett möte med studentkåren och Kjell wahlbäck chefen för UB, vi tog upp viktiga centrala frågor som rörde utbildningen där, vikten av rätt marknadsföring och stöd för elevpåverkan, låg högt på prioriteringslistan… jag är övertygad om att våra åsikter väckte engagemang i honom, det ska bli intressant och se om vi får genomslag i framtiden.

 

Ikväll är det julfest på SMO, alla ska ha med sig en present för 20kr, och komma lite finare klädd, alternativt i tomtekläder står det… kul att aktivitetsutskottet jobbar  självständigt med dom här frågorna utan mig och kåren. Det känns roligt och tryggt att dom ansvarar för Sammanhållningen, det gör de hela lite roligare att gå på Sandö...

 

Ha en trevlig helg nu så hörs vi snart igen…


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du läst:

http://www.brandkaren-attunda.se/cms/attunda.nsf/%28$All%29/85B0E6A4592ABCCDC125790B003B6D3F?OpenDocument



angående SMO?

En annan fråga är också, hur kan ni öva med att backa med släpen? (om de är skolanssläp, då du behöver CE för detta) :)



2011-12-09 @ 16:51:45
Postat av: Tobias

kunde inte öppna länken...



vad gällande släpet väger det inte över 750kg och bör därför inte kräva E-kortet, (tungt släp)

2011-12-09 @ 23:40:35
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Köra lastbil är kul :) Men att backa med släp är lite små knepigt i början.



Men det jag egentligen skulle skriva var: har du läst denna sida? http://www.brandkvinna.n.nu/

Det skrivs om hur man ska få in mer kvinnor i kåren och varför män är dominant. Stundtals mycket intressant läsning. Vissa saker bättre än andra dock.

2011-12-10 @ 21:32:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0