Körkortstillstånd och Viloläge...

Inga bilder idag. Kameran har legat på mitt golv och vilat och det har nästan jag också gjort. Jag har under min tid här uppe i Kramfors inte haft en hel dag ledigt på hela studietiden. Antingen har det varit jobb eller så har man haft plugg att göra. Idag hade jag ingenting att göra. Jag sov tills jag vaknade själv. Lagade frukost och gick till gymmet. Tog en lång bastu och mjukade upp hela kroppen. För att sen ta mig hem och laga mat. Kvällen har bestått av vila och ett kort besök av en läkare som genomförde sveriges lättaste läkarundersökning. Med all rätt. Varför kolla sånt som för 1-2 månader sen kollades extremt grundligt av Pliktverket. Det måste ju vara ett superlätt jobb för den läkaren att med säkerhet ställa diagnosen godkänd för framförande av Lastbil när vi är betrodda att Klara av Brandmansutbildningen…Vi fick undersökningen lite billigare också efter som vi gick 20 personer samtidigt så han gjorde 8000kr på 2 timmar… det är rätt bra jobbat de även för en läkare.

 

En bra grej jag gjorde också är att passa på att skaffa tillståndet för Behörighet A (MC) C (Lastbilen) och CE (Lastbil med släp) det gäller i 5 år och inom dess kommer jag garanterat vilja ta dom andra två korten också.. så nu slipper jag betala fler handlägningsavgifter.

 


Kommentarer
Postat av: André

Tjena!



Mycket intressant blogg, sitter för tillfället och läser den "från pärm till pärm". Jag ska söka in till hösten och hoppas att mitt HP resultat (mellan 1.3 och 1.4) räcker för en plats på Sandö.



Jag tänkte bara höra om man behöver YKB (Yrkes kompetens bevis) till sitt C-kort som brandman? Detta är obilgatorisk för alla som kör som yrke, och det borde väll brandman räknas in som? Måste ni betala allt själv? Ett komplett C-kort (inkl YKB) kan kosta uppemot 50 lakan... Själv har jag turen att redan tagit kortet, men är nyfiken på om ykbn var onödig:)

2011-04-04 @ 01:42:34
Postat av: Tobias

Kom precis hem från USA. lovar att svara på allt imorgon.. Kul att du hittat hit..

2011-04-04 @ 23:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0