Nollning...

Jag vet att jag varit lite dålig på att blogga de senaste dagarna. Men jag var så slut efter nollningen att jag fortfarande har ont i kroppen.. *ler* Tog en lång funderare på om jag skulle publicera bilder och berätta om Nollningen för er här på bloggen. Men kom fram till att syftet med bloggen är ju dels att hjälpa andra som vill söka utbildningen. Om jag skulle berätta i detalj vad som hände så förstör jag mycket av den tradition som nollningen på Sandö har varit.. det jag däremot kan säga är att den var extremt fysisk. saknade alkohol (Som sig bör) och var sjukt jäkla kul… detta var riktig teambuilding och jag tror vår grupp svetsades ihop ytterligare.

 

 

Igår var det däremot ingen avsaknad på alkohol. Då vi i fredags var helt slut efter nollningen hade Äldrekullen den fantastiska framsyntheten att förlägga Festen tills dagen efter. Dvs igår. Vi kollade på bilder ifrån nollningen dansade och hade skoj. Kul att få hänga med äldrekullen också.

 

 

Nu i veckan ska vi jobba med ett ämne som heter ”Hemberedskap” där vi ska kika på risker och olika sätt man kan skydda sig i hemmet. Förra ämnet var ju Yrkesrollen och jag tycker vi fick fram mycket bra saker i gruppen. Nu har man en betydligt bättre koll på vad Yrkesrollen är och vad den betyder. Det är väl klart man hade en bild tidigare. Men den här bilden är nu uppbackad av fakta också och det känns ju bra… dessutom har man förkovrat sig mer i Räddningshistoria och det hjälper faktiskt att titta bakåt för att få en indikation vart vi är på väg i framtiden…

 

Måste bara säga att Hasse vår Handledare är grymt bra… det var länge sen jag träffade en så bra pedagog… det var tvunget att bli sagt här…

 

Sov så gott nu så hörs vi en annan dag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0