Övningsdag...

Jag fick en komentar på det senaste Inlägget som jag skulle vilja börja prata om.

Postat av: Erik

Hej jätte rolig blogg !
Var själv sugen på att gå till brandman men har hört att alla brandmän är stora ? och själv är jag bara 173 :(

 

På utbildningen finns stora som små. en kille tror jag bara är strax över 170. så det spelar ingen större roll. Det enda stället jag sett att man kanske behöver vara lång. är möjligtvis på dom gamla brandbilarna så når skjutluckorna på sidan upp till ca 170cm men det ska inte vara något problem det heller. vad som är viktigt fysiskt är att man är seg och uthållig. stora killar som inte orkar prestera länge utan som bara stått på gymmet och maxtränat är sällan effektiva i dom arbetsrelaterade övningarna...Ibland kan en mindre person vara bra att ha. Speciellt när man ska in i trånga utrymmen. Så tveka inte utan följ din dröm.

 

Idag har vi äntligen haft ÖVNING… Brandbilar, L-ABCDE och allt. Här kommer lite kul bilder på dagen.

Klockan är tidigt på morgonen och grabbarna är förväntansfulla

 

Brand i Bil

 

Bra med lite eftersnacka om vad man kunde gjort bättre.

 

 

Martin poserar friskt för MSB

Stackare som ramlat ner från stegen.

Grupp 5´s Supermanliga Brandbil.

 

Det var den dagen det.

På eftermiddagen gick vi igenom Hemberedskapen vi jobbat med under veckan. Alla grupper gjorde bra ifrån sig och hade bra synpunkter.. Tips till alla där ute. Gå in på www.Dinsakerhet.se och kolla vad du kan göra för att bättra på din säkerhet i hemmet. lärande börjar i nyfikenhet. Och det kan va mycket man inte tänker på som kan rädda ditt och andras liv...

 

 


Kommentarer
Postat av: en mycket yngre, mer awesome person

Du har stavat Tips fel, väldigt sunkigt/dåligt av dig. Bra blogg annars. Kan du inte göra ett inlägg med bilder på några snygga smoare som gymmar?

Gärna utan tröja! :D

2011-02-16 @ 18:10:56
Postat av: Tobias

hehe jaså det skulle du bra gärna vilja se. *tror inte mina kollegor skulle bli så glada om jag hängde ut dom som kött till lejonen.



Tack för TIPSét förresten...

2011-02-16 @ 19:40:14
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Peppe

Fan vad ni kör på! Nere i Revinge har vi bara gjort en övning på fältet såhär långt. Brandbil har vi inte fått åka. Vore intressant att kolla varandras schema för att se vad som skiljer sig =) Maila om du är intresserad.

2011-02-20 @ 10:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0