Tränings-time...

Alla hjärtans dag.. ä vi glömmer det.. och går vidare… Idag har vi haft teorilektion om träning. Bra med lite teori tycker jag, då jag inte direkt varit den som släpat mig till gymmet på min fritid. Vet inte om jag nämnt det tidigare men de senaste åren har jag verkligen legat på latsidan vad gällande träning. Knasigt för en brandaspirant?...Jo men som min övningsledare på rullbandstestet sa. ” har man den grundfysiken har man råd med lite fläsk” *Ler* . Problemet är att jag kanske latat mig lite väl mycket… allt det ska det bli ändring på nu…

Gick till biblioteket och lånade. STORA boken om Styrketräning (nybörjarbok för oss som inte tycker Gym är Kul…) och bar hem den. Det får räcka idag som träning… Nej jag tog mig till gymmet också och körde ett pass med Joelsson. Det är så skönt här på Sandö. Vart man än vänder sig så finns det någon att träna med… vilket i sin tur gör träningen rolig. Efter en lång bastu gick jag hem och lagade mat.

Jag och en kille ifrån 4é klassen köpte DIF-AIK Matchen på Pay-per view och satt och kollade på. Såååå jäkla skönt att Djurgården tog hem det… de såg mörkt ut en stund men tillslut vek sig Gnaget. DIF vann på Straffar.

 

Imorgon hoppas jag att det kommer upp lite bilder då vi ska ha Övningsdag. Massa åka brandbil och simulera Trafikolyckor och brand i kläder… so stay tuned…


Kommentarer
Postat av: Erik

Hej jätte rolig blogg !

Var själv sugen på att gå till brandman men har hört att alla brandmän är stora ? och själv är jag bara 173 :(

2011-02-16 @ 10:31:08
Postat av: Brandman

Hej,

Skulle nog vilja säga att det är en förutsättning att tycka om att träna om du vill jobba som brandman i utryckning! Jag vet inte hur gammal du är nu? men tänk på att om du är "dåligt?" tränad nu, hur blir det då när du är 50-60 år?!Om vi skall orka med jobbet så är det hårt slit som gäller. När vi gick igenom vilka moment som storstadsmodellen innehöll var det många i klassen som sa, det är ju lugnt vi har ju två år på oss att träna upp oss!! Kan meddela att det var samma personer som inte klarade testerna när vi gjorde dom i termin fyra!

Det är inte meningen att vara en grinig jävel men det tål att tänkas på.

Lycka till med skolan och träningen.

2011-02-16 @ 15:59:15
Postat av: Tobias

är 28 år och Jo det är sant. träning måste man ju tycka om... och det gör jag. men som ikväll spelade vi 2 timmar innebandy. det tycker jag är roligare än att stå på Gymmet. storstadsmodellen är tuff och jag har det som mål att klara av den utan större problem efter termin 3. men man måste inse sina begränsningar för att nå resultat oxå. man kan inte jämföra sig med Backlund som varit bergsjägarpluton. utan måste se sin egen förmåga och utmana sig själv hela tiden... sen räknar jag inte med att jobba som brandman på golvet när jag är 50+ hoppas jag fått gjort det i i 10 år och kan gå vidare i leden dels för att det ska va utvecklande även där men oxå för att släppa fram nya förmågor..

2011-02-16 @ 19:36:01
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0