Hotell Kramm, Brandmän och Poliser

Sådär ja. Idag har man Jobbat sin första arbetsdag på nya jobbet. Hotell Kramm inne i kramfors. Fick jobba lite bar, restaurang och disk. Imorgon ska jag börja i repan, där de flesta av mina arbetstimmar kommer va… men ska man jobba i receptionen och vara lite av en ”spindel i nätet” så måste man testa på och lära känna alla andra uppgifter som finns oxå…

 

När jag sen åkte hem vart jag stoppad i en poliskontroll. Tydligen har dom poliser här uppe också.. och särskilt intressant var tydligen förare efter att krogen stängde. Polisen som stannade mig var jäkligt trevlig och efter en kort diskussion om SMO och bygden önskade han mig lycka till och jag åkte hem…

 

I skolan idag har vi haft besök av en brandman ifrån Norrtälje. Han berättade om alla de bitar som kan tänkas innefattas i brandmansyrket. Detta är en del i vår utbildning ”Yrkesrollen” som vi håller på att jobba med nu. Det var jäkligt nyttigt att få ställa frågor och lyssna på alla andras frågor som man kanske inte själv tänkt på… få reda på lite nya sätt att jobba och verka i samhället.

 

 

Ingen fys idag men jag har ju som sagt jobbat i servisen så då får man bära tunga staplar med tallrikar och Springa många rundor fram och tillbaka. Så lite har man rört sig endå.. Hoppas jag kan bada imorgon en stund innan jobbet. Jag börjar 15:00 och då stänger hallen så det blir perfekt… Nattinatt så hörs vi.

Skit att Sverige förlorade i handbollen idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0