Lärande börjar i nyfikenhet 3

 

Så nu om du läst klart ”Akut omhändertagande enligt principen L-ABCDE” kommer här ett tips ifrån en gammal elev som skriver:

”Tips på pdf som du kommer få mycket användning av i första terminen är "inomhusbrand"

bifogar därför en länk här:

http://www2.msb.se/Shopping/pdf/17521.pdf

 

satt och skummade igenom den lite snabbt och den tar upp många för mig nya sätt att tänka gällande bla, ventilering i samband med brand. Sånt hade jag inte riktigt tänkt på, jag var mer inne på släckmetoder i form av vatten och skum, så det här verkar vara jäkligt bra läsning för en nybörjare.

Hittade förövrigt en länk till ”cursnet” någon form av studienätverk MSB använder sig av. Länken är nog gammal men infon aktuell. Det finns inte så mycket men man får en liten bild av skolan osv..  (Bla en pytteliten bild av rummen på internatet. Skall ta egna när jag kommer upp men under tiden har ni den här)

http://cursnet.srv.se/


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om inte du redan fått inloggningsuppgifter för cursnet så komemr du få det. Testa ta dina 2 första bokstäver i för, efter namn o sätt en 1 efter, (tex. för anders johansson, anjo1) o använd sen MSBSando123 som lösenord eller kanske bara MSB123.

www.cursnet.srv.se

Inte säkert det funkar men det kan göra det, annars kommer du få uppgifter från skolan. Cursnet är något du kommer lära känna bättre under dina 2 år...

2011-01-11 @ 15:12:39
Postat av: Tobias

nopp funkade inte...

2011-01-11 @ 16:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0