Lärande börjar i nyfikenhet 4

 

RAKEL  är ett kommunikationssystem som vi på utbildningen kommer få lära oss och i yrket använda oss av, så jag tänkte varför inte skaffa sig lite förkunskaper och läsa på om det nu.. som tur är så har dom snälla medarbetarna på MSB lagt upp en länk till en interaktiv utbildning som tar ca 60 min.

http://msb.se/sv/Produkter--tjanster/RAKEL/Om-Rakel/Interaktiv-utbildning/

gjorde den igår och även om den är stundom väldigt pedagogisk så måste jag erkänna att jag minns allt idag, vilket inte hade varit fallet om jag läst själv.

 

Nu har det börjat droppa in lite självpresentationer på vårat forum och det är kul att läsa om vad det är för personer som ska gå utbildningen med mig. Det känns som att vi har många olika erfarenheter att bidra med och alla är som jag nämnde väldigt positiva till att få gå utbildningen. Tyvärr så verkar det som större delen av klassen inte fått boende på Internatet, utan ska bo inne i kramfors. Så det var den sammanhållningen. Hoppas dock att man genom Internat boendet kommer lära känna äldrekullen lite bättre, och det är ju inte fel. Ju fler desto bättre säger jag…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0