Lite bra tipps bara...

Sådär ja efter en jäkligt mysig helg ute på mitt landställe med isfiske och bira börjar vardagen igen, vilket för mig innebär ledigt… måste säga att vara ledig när alla andra jobbar är inte så roligt som man kanske kan tro. Jag försöker fördriva tiden med lite serier och nyfiket studerande, var bland annat inne på MSB.se och kikade lite, där såg jag en avdelning för publikationer, massor av intressant läsning, jag skickar en länk här:

 

http://msb.se/sv/Produkter--tjanster/Publikationer/MSBs-publikationer-som-pdf/

 

det finns även pdf-filer ifrån SRV och SPF kolla vänster menyrad så hittar ni dom.

 

Om man följer nättidningen tjugofyrasju´s Bloggare så nämner Stefan Svensson i ett inlägg två amerikanska facktidningar för brandmän  som skulle kunna vara av intresse för en Brandaspirant, kul läsning i alla fall.

http://www.fireengineering.com/index.html

http://www.firehouse.com/

 

ha nu en trevlig kväll så ska jag surfa omkring på nätet efter lite fler bra tipps..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tips på pdf som du kommer få mycket användning av i första terminen är "inomhusbrand".

2011-01-10 @ 15:20:41
Postat av: Tobias

fan va bra. mer sånt.! har du förresten någon aning om kurslitteratur. köper vi sånt eller kommer dom låna ut? i kursplanen står bara att detta skall redovisas i en separat lista... ingen vidare hjälp med andra ord.

2011-01-11 @ 00:34:38
Postat av: Anonym

Böcker som behövs för kurserna finns att köpa i receptionen eller går oftast att låna på biblo.

2011-01-11 @ 08:50:35
Postat av: Anonym

För min del så har jag inte köpt en enda bok, har lånat allt från skolans bibliotek :)

2011-01-11 @ 12:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0