Mer info...

Sådär ja nu har vi fått den informationen som dom lovade oss i välkomstbrevet. Förutom info om Kursmaterial och det faktum att vi kommer använda oss av Cursnet som verktyg samt inloggningsuppgifter, fick vi även en deltagarlista för klassen, jag kan snabbt konstatera att vi är 36 elever varav 6 tjejer och 30 killar vilket skulle göra att vi är 20% tjejer, mot det statistiska snittet på 10% är det ju en fantastisk ökning, jäkligt kul tycker jag..

Vad gällande kläder förser skolan oss med larmställ och annan nödvändig utrustning för våra praktiska moment.

När man loggar in på Cursnet blir man ombedd att genomföra några moment för att lära känna verktyget, samt ett par Uppgifter innan skolstarten, bla en självpresentation, (lämnade just in min och det ska bli jäkligt kul att få läsa dom andras presentationer.) säkerhetsrutiner, och pedagogiska riktlinjer. Samt lite historia om yrket och lite kort om vad det innebär att jobba som brandman. Nu väntar bara skolstart för mig och undertiden är det bara att läsa på om olyckor och kriser ( vår första kurslitteratur)

http://www2.msb.se/Shopping/pdf//upload/Publikationsservice/MSB/0170_10_Olyckor_och_kriser_2009%202010.pdf

 

Hoppas ni får en trevlig helg ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0