Det tackar vi för...*ler*

Om ni undrar varför jag inte haft tid att skriva så mycket nu på sistone så beror det på att vi har rätt mycket nu i skolan. Vi har tenta på måndag i Juridik och under nästa vecka skall vi ha redovisning och seminarier om riskvärdering, olycksbilden och rapportgranskning (Tre olika seminarier ). Under tiden har vi naturligtvis en egen Projektplan som skall skrivas, men vi kan inte börja skriva på den förens på tisdag då vi har introduktion för Projekten, den skall däremot vara klar tills på Torsdag. ja ni hör, allt packar lixom ihop sig nu mot slutet av kursen. Undertiden har vi ett Hälsa och livsstil som rullar och lite sjukvård. Jag tycker inte jag har suttit på latsidan speciellt mycket under tiden som gått. Fick höra i början av Kursen att årskullen före oss hade synpunkter på att det gick för långsamt och att dom i år hade ”Rättat till det problemet” så man kan väl inte annat än att tacka HT10 för dom här fantastiska dagarna som kommer.

 

 

 

 

en bild att tänka på jag kallar den "Riskbetteende hos blivande brandmän".

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Petter

Tjena! Läser SMO VT11 Revinge Distans. Kul att se en SMO-blogg! Hade avslut idag på lagstiftningen och har tentan imorrn. Hur är läget i Kramfors?



MVH, Petter

2011-03-17 @ 20:53:58
Postat av: Tobias

kul att du hittat hit tycker jag. jag får önska dig lycka till på tentan i morgon då. här på Sandö har vi som sagt en del att stå i nu inför Projektarbetet som börjar nästa vecka. veckan därefter har vi lektionsfri för att kunna åka hem och arbeta mot våran hemkommun. men humöret på folket verkar gott. och jag tror alla ser lite fram emot att få komma hem en stund...det är inte många som lämnar ön på helgerna, jag tex har inte varit hemma sen jag började. hoppas du fortsätter läsa trots mitt aningen bristfälliga uppdaterande nu under säkerhetskursen. det kommer mer när Räddnings-delen börjar hoppas jag..

2011-03-17 @ 23:03:12
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Marcus SMO VT11

Haha, känner igen det där här ifrån Revinge också... Tydligen hade personer klagat på att det är för lätt och för mycket fritid något som vi VT11:or verkligen inte har känt av.. Antagligen har dom packat in en massa extra saker nu så det är långt ifrån lugnt. Frågan är, är detta rätt? Det hade ju varit skönt att kunna öva på alla de övningsmoment som man får lära sig men på grund av tidsbrist så går det ju inte. Men det är lite roligt för det är precis vad vi fick höra här i de nedre delarna av landet också! :)

2011-04-14 @ 18:31:16
Postat av: Tobias

jadu Marcus är detta rätt?. svårt att svara på. tid till egenträning är ju självklart viktigt. men viktigare ändå är inspiration till egenträning.. tycker många väljer att lira innebandy istället när man har tid och är en grupp istället för att öva filtlyft eller sjukvård... som jag nämnde i mitt senaste inlägg 15/4 så håller vi på att kolla upp om man inte kan dra nytta av äldrekullens erfarenheter och skapa någon form av övningspärm med klara övningsscenarier. kan bli roligare om man känner att man följer ett klart direktiv om träning och rollspelar lite...

2011-04-15 @ 06:39:42
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0