Stekare på Eon´s arena...

Trött kille sätter sig framför datorn på sitt mycket, mycket lilla studentrum på sandö.

Helgen har varit kanon. Jag och Mike från 4án gick och såg Djurgården-Timrå… tyvärr förlorade vi(DIF) men jag hade lyckats fixa lite sjysta biljetter till Eon`s Lounge. Japp ni hörde rätt. Studenter i ägarboxen. Det var inte illa. Vi fick även träffa Perra Johnsson, tränare för timrå men viktigare än så han är ju Brandmästare!  Jag och mike grillade honom en stund och sen drog vi ut på stan för att tröstfesta lite… djurgården hade ju ändå tagit sig till slutspel, även om detta skedde ett par dagar innan.


Idag har vi diskuterat ETIK.. det är spännande att ställa sig själv lite knepiga frågor. Även om man kanske känner att någonting är rätt går det fanken alltid att vända på ett litet varv till. Det är då ingen lätt sak att fundera på kanske-scenarion och välja mellan det och faktisk fara för liv… eller att fatta beslut om att inte rädda någon osv. som brandman kommer vi ställas inför en hel del knepiga val. Förhoppningsvis inte där vi måste välja att rädda eller inte… jag skrämdes lite också av en historia där en mycket aktiv ung man blivit så förlamad att han inte kunde göra mer än att blinka med ena ögat… mådde lite dåligt av tanken att bli så skadad men ändå vara helt med i matchen. Frågan är hur man själv skulle fundera i ett sånt läge.. att inte ens kunna kommunicera utan bara vara vid liv… usch... man ska va glad så länge man har hälsan och en kropp att lita på…
Tror jag lämnar er där…

Kommentarer
Postat av: Emma

Hallå...Får jag inte ens lite credd?!

2011-03-08 @ 08:09:35
URL: http://ingafromsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0