Älvfiske

i fredags så stack jag och ett par SMOáre ut i den Norrländska skogen för att tälta och fiska Ädelfisk.  Det var en grymt trevlig helg och jag har bränt mig litegrann… det är ett av dom absolut tydligaste fördelarna med att man pluggar på Sandö. Naturen här uppe kan ibland vara hjärtskärande vacker, och för en stackars stockholmare som jag, är det någonting fantastiskt att få uppleva…

 

 

Camp SMO16

 

Frukost.

 

Sportfiskeligan

 

 

 

Ola mitt i Älven

 

Öring på 1,7 KG (Tyskdrillad)

 

Man äter det man fångar.

 

 

 

 

det är inte utan att man pluggade lite i solskenet oxå..

 

Tack för en grym helg grabbar.

 

Imorgon ska vi få göra vårat första kalla rökdyk. Jag har ju gjort det ett par gånger både kallt och varmt i lumpen men det är som sagt bra att testa nya tekniker och se om det skiljer sig från vad jag redan lärt mig. Får se om jag kan återkomma med några bilder på sökteknikövningen imorgon.

 

Ha det King så hörs vi snart igen.


Kommentarer
Postat av: Plutten

Tycker det är lite roligt att gylfen är öppen på den som håller upp öringen...Är man i vildmarken så är man ;)

2011-05-24 @ 05:23:52
URL: http://ingafromsweden.webblogg.se/
Postat av: Tim

Fan vilken fin öring!

2011-05-25 @ 09:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0