Examination

 

Igår hade vi examinationer i de praktiska momenten som vi lärt oss. Inget avancerat utan bara lite grundläggande kunskaper vi behövde testas på för att säkra vår kompetens.

 

Följande moment var med på Examinationen.

Tät klädsel tid 3:30 min

Stegresning 2 personer 5:00 min

Slangutlägg 3:30 min

 

Tät klädsel gick till så att man plockade ihop luftpaketet, radio och klädde på sig inom tidens ram. För att bli godkänd var man tvungen att inom tiden klä sig klar för rökdyk. Dvs Tät klädsel.

 

 

 

 

 

Stegresningen gjorde man i lag om 2 och det gäller att resa en stor stege 1 meter över taknock och montera ihop den igen och fästa den på bilen.

 

 

 

 

 

Slangutlägg är det standard utlägg man gör för rökdykning med en rökdykarslang och en rökdykledarslang samt säkra bilen mot brandpost.

 

 

 

 

Själv lyckades man slå det tidigare skolrekordet på 1:38 med 1:37 men den segern vart kort för 10 min senare tog min polare Guldgrävarn titeln med 1:33, rackarns. Dock strulade det lite för mig under mitt slangutlägg så om jag fick göra om det så skulle jag nog kunna förbättra min tid ytterligare…

 

Hursomhelst är det skönt att vi fixade provet, och i morse skrev vi tentan i Brandförlopp och PAO, det kändes bra men man vet ju aldrig, nu väntar en lugn helg med lite trevligt umgänge och en kanske inte så godisfylld helg eftersom jag håller på att pröva LCHF just nu…

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0