Försvardepartementet på besök.

 

 

Nu kommer ett sånt inlägg jag helst inte vill tråka ut er med...men är minst lika viktigt när det gäller utbildningen.

 

Idag har vi haft ett mycket intressant möte med försvarsdepartementet (MSB´s Chefer kan man säga) dom hade kommit till skolan för att se över verksamheten och träffa lärare och eleverna.. dom hade faktiskt bett om det själva. Att 45min skulle ägnas av deras mycket pressade schema till att få tid att fråga ut några av eleverna. Eftersom jag är vald klassrepresentant och medlem i kåren hoppade jag naturligtvis på detta uppdrag med iver.

 

Mötet har varit känt dom senaste dagarna så vi i kåren fick tid att sätta oss ner och samlas kring frågor och funderingar som även vi hade gällande deras arbete. Eftersom det arbetet försvarsdepartementet bedriver rör mycket övergripande frågor var det ju viktigt att vi inte tog upp tid med sakfrågor som scheman osv.. utan vi bestämde oss för att prata om 4 mycket relevanta frågeställningar nämligen, Marknadsföringen av skolan, likvärdigheten mellan utbildningarna, Antagningen, och vikten av samverkan mellan klasser och skolor(Revnge sandö, men även andra aktörer som polis och ambulans) och i förlängningen då det mandat som försvarsdepartementet ger MSB för att kunna ekonomiskt och uppdragsmässigt genomföra detta.

 

Ja ni hör ju själva att vi höll en relativt hög nivå på debatten, det förvånade nog departementet positivt. Vi i kåren ser detta som en seger för individen, då vår röst blivit hörd på den näst högsta nivån… snart ringer väl Regeringen upp och vill snacka lite.. *ler*. Nog med att klappa oss på axeln men det är kul att vi får vår röst hörd och att våra åsikter tas emot och förhoppningsvis gör skillnad.

 

Nu har jag tyvärr inte tid att blogga mer om detta för jag ska till Stockholm över helgen för att Fiska SM-i gäddfiske… önska mig skitfiske och ha det king…


Kommentarer
Postat av: Daniel

Hur gick det med antagningsfrågan?, för det jag hört är att det har missgynnat elever då dom inte har klarat av dom fysiska kraven vid en anställning på en kommunal räddningstjänst .

2011-05-05 @ 21:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0