Känn lugnet...

I fredags hände det en hel del på ön. På förmiddagen så hade min grupp övning i trafikolycka. Det var riktigt roligt att få sätta ihop alla momenten man lärt sig och få genomföra en ”Riktig” insats.. självklart var ju allt på låtsas men tanken var att vi skulle agera som om det var på riktigt. Alla fick sina bestämda roller och enligt lärarna var vi jädrans duktiga…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

När vi väl var klara med övningen så startade det lilla projekt som jag och den övriga styrelsen hade jobbat med under de senaste veckorna.. nämligen Kårens Kick off.. det var jäkligt roligt att se att så många kunde komma och att lagen gav sitt bästa och slogs om titeln ”Sandös bästa Basgrupp”. Grupp 4 van Sandökampen och med det, den eftertraktade trofén. Jag ska återkomma med bilder på den så fort jag kan… tog dock några bilder under dagen men absolut inte på allt som hände..efter Sandökampen så lirade vi brännboll klassvis och grillade korv… på kvällen hade vi en stor middag där vinnarna utsågs och massa roliga lekar och aktiviteter genomfördes… det är så kul att vi äntligen är pågång…

 






















Natten mellan Lördagen och söndagen drog jag, Ola och Backlund ut till en tjärn som ligger uppe bland bergen för att fiska och fira vår aningen lugnare version av valborg. Vi fiskade långt in på natten och gick upp tidigt på morgonen igen… kanske inte var så konstigt då vi bara lyckades få tag i ett 2 manna tält. Det var ingen som låg och drog sig direkt. Men lika bra det då fick vi ju fiska mer… Ola fångade en regnbåge lagom till lunchen och så var den dagen räddad…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror nog att de är 12 st basgrupper till som känner att de ville vara med i slaget om titeln, de var ju trots allt Sandös bästa basgrupp och vi på RäGy är ju Sandö ;)

2011-05-10 @ 23:36:55
URL: http://prickigmedvitarander.blogg.se/
Postat av: Tobias

Vettig synpunkt. jag ska ta med mig den till Studentkåren och se vad jag kan göra...tack elin

2011-05-11 @ 01:31:10
URL: http://brandasspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0