Vår-ruset

Idag var det dags för vår-ruset i sundsvall och tjejerna från vår klass ställde upp och sprang, loppet var 5 km och för att visa vår duglighet lite extra så satte dom på sig RB90 och luftpaketen. Självklart tog vi andra i klassen oss dit för att heja på dom. Vi passade även på att göra lite reklam för skolan och träffa allmänheten… jag hade ingen aning om att det kunde va så kul att få visa barn brandbilen och lära dom spruta med vattensläckare… mitt hjärta hoppade till en aning i just det ögonblicket och jag blev påmind varför jag så gärna vill göra det här jobbet…

 

 

 

 

Självklart hejade vi fram alla andra tjejer som ställt upp oxå...

 

 

här kommer våra energipaket..

 

 

 

Konferenciern Peter Sipen passade på att snacka lite med tjejerna efter målgång.

 

Här visas det brandbil för mycket nyfikna små ögon och öron..

 

 

kul att testa kläder oxå..

 

 

Lite Utdelande av information om SMO

 

 

 

Här jobbar vi med att bekanta oss med Brandsläckaren medan mamma tittar på.

 

 

 

 

 

Så efter en mycket trevlig kväll tillsammans där det känns att man gör skillnad så åker vi hem till vår kära ö igen…

 

Nu lämnar jag er med det över helgen för imorgon ska jag ut med boysen i skogen för en helg fylld av fiske och naturliv… på återseende Måndag… ha en trevlig helg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0