Kort frånvaro

Att säga att det lugnat ned sig är en sanning med modifikation. I förra veckan hade jag massor att stå i, så bloggen blev lidande som vanligt. Jag vill dokumentera allt jag gör men tyvärr hinner jag inte alltid. Vi är just nu i en avslutande period av Räddning2 kursen, då skall allt examineras och alla tentor hopar sig på 1,5 veckor.

 

En kort sammanfattning av veckan som varit. Jag satt hela helgen och måndagen för att plugga c-kortsteori och PAO-tenta om Drunkning, hypotermi, kemskador och Barn-HLR, hade ju skrivningen till körkortet på tisdagen och Tenta samma dag. Som belöning så klarade jag självklart både teorin och tentan. På onsdagen hade vi insatsövningar med offensiva enheterna. Klarade av sammanlagt 4 st olika larmscenarier, det känns bra att min grupp har börjat hitta ett effektivt samarbete nu. På torsdagen hade vi övningar hela dagen igen, det var glödbrand och övertrycksventilering. Som avslut på veckan hade vi redovisning i alternativa släcksystem.

 

Nu i helgen åkte jag till min flickvän i Sundsvall för att äntligen få lite ledig tid. Den här veckan (Onsdag) har vi tenta i brand (släckmetoder , motorsprutor , skum , vattenhydraulik, byggnadsteknisktbrandskydd , soteld och glödbrand )weee… så att säga att det lugnat ner sig är en sanning med modifikation.

 

Kul nyhet föresten... Imorgon kommer kronprinsessan Viktoria hit till Sandö. För att träffa mig? Nej.. knappast. Hon besöker ”Folke Bernadotte Akademin” en stund under dagen. Så vi lär knappast se mycket av henne.

 

I veckan kan ni hålla ett öga på bloggen. Jag har nämligen läst ”Brandmannens

fysiska förmåga Delrapport 3- Fysiska gränsvärden” och tänkte försöka mig på att förklara den modell av fystester som finns att läsa där. Mer om det som sagt senare…

Länk: https://www.msb.se/RibData/Filer/pdf/26031.pdf

 

nu ska jag plugga på tentan lite så hörs vi imorgon…

 

PS: Kul att ni kommenterar Bloggen har som sagt inte haft tid att svara men ni verkar ju klara er utan mig i vissa fall. Kul att ni debatterar här också, återkommer med Kommentarer under veckan

 

Ha det king…

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0