Stad i Ljus...

Hej igen. Hoppas ni haft en trevlig helg, själv var jag i Sundsvall och deltog på ljuslördag på stora torget. Det var ovanligt stämningsfullt och samtidigt som alla sjung med i Tommy Körbergs Stad i ljus tände dom upp hela staden… lite magiskt var det faktiskt…

 

 

Just nu håller vi på att jobba med SSA (Systematiskt Säkerhets Arbete) , SAM (Systematisk ArbetsMiljö) och SBA (Systematiskt Brandskydds Arbete) för ett fiktivt bolag som heter Kladd och pensel. Låter det spännande?.. mja. Det är helt klart intressant men just nu saknar jag att ”tuta och spruta”. Jag vet att allt det här lägger grunden för en bättre rustad brandman i framtiden, det gäller bara att hitta motivationen nu när det känns som utbildningen är som mest kritiserad… det blir extra tungt nu när det inte känns som de framtida arbetsgivarna värdesätter det arbete vi lägger ner. Alla verkar oense om vart utbildningen ska landa i framtiden. MSB drar åt ett håll och vissa räddningstjänster åt ett annat… önskar jag kunde bygga en bro däremellan, för det är ju vi som går här nu som kommer hamna i kläm…

 

Snart är det dags för uppkörning för c-kortet och min hjärna vill fokusera helt på det… de kostar ju trots allt 9,5 tusen att ta körkort här uppe (+ 500 böcker, +220 teoriprov, +700 uppkörning)… då vill man inte göra om provet allt för många gånger…

 

Ha det king nu så hörs vi…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0