Det vi gör idag räddar liv imorgon.

I fredags hade vi för andra terminen i rad ”Sandökampen” en tävling som vi planerar hålla på ön varje termin. Förra terminen var jag med som arrangör för eventet, då kåren stod för allt fixande. Ett av mina uppdrag som kårordförande i år är ju att starta igång Aktivitetsutskottet, som nu stod för alla förberedelser. det var extra kul nu, när jag inte visste vad som planerats fick jag istället vara med och tävla. Temat för sittningen på kvällen var ”ROCK” och i sann 80´tals anda försökte jag mig på att klä ut mig till Billy Idol.

 

 

Min basgrupp lyckades dessutom kamma hem hela tävlingen och vi var kanske lite väl ivriga att skryta med det under kvällen *Ler* här står vi med den berömda sandöbucklan.

 

En annan stor grej som hänt mig i helgen är att jag blev invald i förbundsstyrelsen hos BRF (Brandmännens riksförbund) men ansvar för utbildningsfrågor. Det är en enorm ära att få tillhöra en intresseorganisation som verkar för brandmännens rättigheter. SMOare har nu ytterligare fått en samarbetspartner i kampen om utbildningsstatusen. Det ska bli spännande att få vara med och påverka BRF´s arbete för SMO-frågor.

 

Som sagt så händer det en hel del just nu och vi har äntligen börjat använda de verktyg som finns tillgängliga för att påverka utbildningen. I fredags var kåren även med i rekryteringen av de nya Verksamhetscheferna som kommer anställas nu i höst. Detta arbete gjordes ju inte på en dag utan kommer pågå under en längre tid nu veckorna som kommer.

 

Jag märker att bloggen håller på att handla väldigt mycket om det politiska arbete som jag gör. Jag vill självklart försöka förmedla livet på ön i förstahand men jag tänker även att det är viktigt att förmedla de nyheter som jag är en del av att skapa. Vi har lyckats åstadkommit mycket i kåren nu på sistone och det arbetet om något, borde ju vara intressant för er som söker eller går SMO då det handlar om er framtid också.

 

Så tills nästa gång ha det king…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0