Vattenkrig...

Hoppas helgen var kanon för er, själv så tog jag en tur med min rumskompis Robban hans fru och min flickvän till ett torp strax intill Ljungan över helgen för att komma bort en stund och koppla av…

Idag har vi haft Strålförarteknik Del 3, vilket behandlar underventilerad brand och hur man kan använda andra sinnen än bara synen inne i ett brandrum, det var mycket intressant och vi gick alla därifrån med lite mer kött på benen än tidigare. Efteråt startade världens största vattenkrig mellan min bil och grupp 6, jag är lite glad att jag inte hade kameran med mig för allt blev blött. Vi är så fokuserade på alvaret i den här utbildningen att jag tror de flesta kände för att koppla loss en stund. Kul var det och förutom blöta och trötta Brandaspiranter så gick allt bra…

 

Här kommer lite bilder ifrån en annan grupp i min klass som tränade repellering, jag ska själv ha den lektionen imorgon bitti och det ser jag sannerligen fram emot.

 

 

Här tar sig Jonas ner från väggen i gula kulissen.

 

 

 

säkert nere på marken igen.

 

 

Roslund väljer en aningen anorlunda teknik. "Spindeltekniken"

 

 

Sköld säkrar sig från fall i alla fall...:)

 

 

 

 

 

som sagt imorgon är det min tur...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser kul ut, hur högt är det? Blir mer och mer taggad på utbildningen. Men kommer troligen gå ut gymnasiet med för dåliga betyg.



Vattenkrig, är det inte minus grader där uppe i norr?

2011-10-18 @ 21:15:03
Postat av: Tobias

Det börjar bli minusgrader nu men just den dagen sken solen Ler



Höjden vi repellerar på är ca 3 våningar vilket kanske kan va ca 8-10 meter högt. ingen fantastisk höjd med andra ord men tillräckligt för att få lite känsla...



Lycka till med studierna. och satsa på Högskoleprovet eller läs upp betygen på komvux. jag hade inte heller några bra betyg från gymnasiet och för mig tog det 5,5 år att komma in, det är en lång tid, men vill man någonting riktigt mycket ska man inte ge upp oavsett vilka hinder som står i ens väg..

2011-10-25 @ 00:38:21
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0