BRF och Vattenlivräddning...

Nu händer det grejer mina kära läsare och resultatet av det är naturligtvis att jag har mindre tid att blogga om allt, för det ber jag om er ursäkt.

 

I Fredags var Anders ”Ankan ” Cederberg på besök och berättade för 43 mycket nyfikna elever från SMO om BRF´s arbete. Kul att så många kom och särskilt kul att det inte bara blev intressant utan även roligt. Anders har glimten i ögat och eldade på oss med en stor portion av inspiration. Det kom fram ett par elever efter mötet till Anders och tackade honom personligen för att han tagit sig tid och sa att det var ett av dom intressantaste föreläsningar som dom upplevt på skolan.  Jag håller med, och det är särskilt roligt att träffa någon som jobbar som brandman, att träffa dom är extra kul. Mycket kan sägas om teorin att vara brandman på utbildningen, men att förmedla känslan är svårt om man inte jobbat med det själv.

 

Anders "Ankan" Cederberg

 

Idag har vi haft vattenlivräddning på schemat.  Jag är en rätt van simmare då min familj har ett landställe med sjötomt och bada har varit hela mina somrar, men idag var det inte bara bada.

 

 

 

Vattenlivräddningen är fysiskt krävande även för någon med en god vana. När jag sökte SMO fans inte det kravet att man skulle inkomma med ett intyg på guldbojen.  Jag tycker det är bra att vi sollas genom detta för om vi beklagar oss på att rullbandstestet inte är tillräckligt som en måttstock för att få göra utbildningen så tror jag att Guldbojen kan ge oss ytterligare en fingervisning på den enskilda förmågan.

 

 

 

Vi avslutade passet med lite lek oxå...

 

Nu kommer vi även bli examinerade badvakter. Det är nytt för i år så det är bra att vi får med oss mer meriter ut i arbetssökandet…

 

Imorgon flyger jag till stockholm för att vara med på en woorkshop om marknadsföringen för SMO. Det ska bli jäkligt kul…


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Hej brandaspiranten och tack för en bra Blogg! jag hoppas att du lägger upp information om hur det gått på workshopen gällande marknadsföringen av SMO: Jag tycker personligen att man annonserar utbildningen ganska hårt som en brandmans utbildning och missar de andra yrkeslivalen man kan göra! man annonserar mycket hårt trots att man inte kommer ta in några till Revinge utom distans, detta kommer ju att innebära ännu fler sõkande till färre platser med den följden att det troligen kommer bli ännu högre betygskrav för att komma in! det känns som att det är MSB avsikt att göra SMO till en "exklusiv" utbildning som man kan stoltsera med "titta hur bra vi och vår utbildning är" det ät mycket bra att man gäller krav på i iallafall guldbojen ! tack för ordetà

2011-09-28 @ 08:58:42
Postat av: Tobias

Hej Fredrik



kul att du läser bloggen.. jag håller på att samla tankarna kring mötet. Det sas mycket och det kommer ett inlägg om detta snart..



tills dess får ni nöja er med att jag bloggar om livet på ön... Ler

2011-09-28 @ 12:02:36
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0