Dörrar och nya tekniker...

Det går bra nu… på fredag är det inspark för dom nya ettorna och jag hoppas att alla kommer. Målet är inte att förnedra eller supa ner som de flesta andra så kallade ”Nollningar”. Tvärtom Insparken på Sandö har alltid varit nycker och teambildande, det är viktigt att Grupperna svetsas samman och känner ett stöd ifrån oss äldrekullar.

 

Idag har min grupp haft dörrfocering vilket var en spännande lektion, inte viste jag att man med några enkla metoder kan man ta sig genom säkerhetsdörrar och dessutom med relativt enkla verktyg.

 

 

 

 

Under tiden vi hade dörrfocering fick jag syn på en mycket intressant övning som pågick en bit bort på övningsplattan. Lärarna och några utvalda sakkunniga höll på att testa nya metoder för losstagning, särskilt spännande var den nya tekniken att välta en bil som hamnat på sida till 4 hjul igen… ett mycket snabbt (Ca 2 min) och smärtfritt sätt, som underlättar losstagningen enormt. Troligen kommer detta inte tas i bruk på ett bra tag ute på stationerna i sverige. Men förhoppningen är ju att kunna införa det.

 

Nyfiken som jag är smög jag dit och kollade på och tog lite bilder…

 

 

 

 

 

 

 

kul att vi testar nya tekniker på SMO...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0