IR och Släckteknik...

Den här veckan har vi tittat lite mer på IR-Kameran och fått lära oss använda våra kunskaper i släckteknik.

 

 

Här ser man en termisk bild av klassen

 

 

Nu har jag inga bilder på det men vi hade motorspruta i förgår också. Det är ju långt till termin 4 och att lära sig släcka skogsbrand, men nyttigt att vi lär oss grunderna tidigt så vi kan med utrustningen när det väl gäller. Vi har även lärt oss teoretiskt om olika brännskador den här veckan.

 

Introduktionen för de nya ettorna gick bra förra veckan och jag hoppas att när de väl väljer en Klassrepresentant, så gör dom det med eftertanke och omsorg. Vi har fått en så bra start nu på kåren och fått tillgång till så många olika forum att diskutera förändring i och det är viktigt att den som tar över efter mig har orken att driva vidare det praktiska arbetet med kåren…

 

Nu är det dags för mig att gå till gymmet (AKA Träningsvärket) och få min dagliga träning…

 

Ha det king så hörs vi…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0