RIB

Jag måste säga att hittills har termin 2 varit roligare än ettan, det kanske är naturligt att man känner så då man nu har en bättre bild av hur allt hänger ihop och varför men gör vissa saker som i början kan kännas onödiga. Idag har vi lärt oss om ett fantastiskt verktyg som heter RIB.

 

RIB är en informationskälla för alla som arbetar inom området samhällsskydd och beredskap, det vill säga alla från brandmän, poliser, transportörer, sjukvårdspersonal och kustbevakare till tjänstemän i kommunen. I det programmet kan jag gå in och läsa insatsrapporter för specifika fall och få en behjälplig information om nästan allt som rör räddningstjänst. Jag önskar jag har en Iphone och att den fans  en version av RIB operativsystem till den. Tror bara dom har utvecklat ett system för Ipad.  Jag ska läsa på mer om det då kanske jag köper en iPhone.

 

vill du veta mer kan du dyka in på:

 

https://msb.se/sv/Produkter--tjanster/RIB/

 

Övrig info om dagen är att vi kollade på DIF-AIK matchen idag. Känns skönt att Djurgården van.

 

Det var allt för idag. Ha det king…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0