Myter...

På tjugofyra7.se idag skriver Stefan Svensson om ”Myter inom räddningstjänsten” jag tycker dom är värda att uppmärksamma. Han pratar om FIP, Utbildningen, generella förhållningssätt till kunskap, metoder och mycket annat. Jag kan tänka mig att detta väcker en hel del känslor ute i räddningssverige. Men någonstans är jag beredd att hålla med honom i mycket. Räddningstjänsten verkar leva i en kultur av myter, traditioner och gamla ”fungerande” vanor. Det kan va nyttigt att lite ironiskt granska oss själva och ta en funderare på varför vi gör som vi gör… jag är övertygad om att alla ni läsare har er egen åsikt om varför man lutar sig mot dessa argument. Dela gärna med er i kommentarer då jag själv inte ännu har satt ner foten i vad jag tycker…

 

Länk:

http://tjugofyra7.se/msb/Blogg/Stefan-Svensson/Myter-varda-att-sla-hal-pa/

 

känner ni för det skulle det ju va kul att se vilka myter vi har på/om SMO, jag har ju själv hört en del som jag kan tänkas lista.

 

Tex.

MYT: Smo´are har tummen mitt i handen!

Fel: det kan mycket väl vara så att det finns individer som saknar ”praktiskt handlag” med det är långt ifrån ALLA SMOáre… (tyvärr är det ju så att det räcker med en individ för att sprida ett ryckte)

 

 

Just nu går jag med min handledare på en hel del SBA kontroller (Systematiskt Brandskydds Arbete), vi hade ju tänkt hinna med att arbeta med tematillsynen jag nämnde i förra inlägget, men det är mycket som poppar upp däremellan som måste skötas. Magnus hanterar en del praktiskt utöver planering och samordning… och idag ska vi besöka studentkåren för sundsvalls mittuniversitet. Dom har en lite större organisation än vår på sandö. Tror detta kan bli en intressant eftermiddag…

 

Ha det bra..

 


Lat eller smart?


Kommentarer
Postat av: Fredrik B

Halloj,

saknar dina inlägg här och hoppas att allt är bra med dej! Funderade på en sak och det var om du finns på twitter och facebook också, vore kul att följa dej där också om du finns på dessa ställen!

Mvh

Fredde

2012-05-06 @ 22:04:18
URL: http://haraldblatand.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0