Sundsvall

Nu har jag slackat av med skrivandet om min utbildning igen, sanningen är den att jag tappade lite energi den senaste tiden.

Jag ser sjukt mycket fram emot min sommar i Luleå/Boden, men mellan mig och den står 2 månader Lia-s, de senaste två veckorna har jag flyttat till Sundsvall och påbörjat min praktik på Sundsvalls kommun. Jag ska gå med min handledare Magnus i hans dagliga arbete, tyvärr har vi inte fått så mycket tid ihop dessa dagar då han nyligen skaffat sig en hundvalp. Det ska inte ställa till med för mycket bortfall för min del, så förra veckan fixade vi så jag fick gå med räddningstjänsten på lite tillsyner och utbildningar.

Jag tog bla, heta arbeten certifikat, vilket för Er som inte vet vad det är. Kan vara bra att ha om man tex vill jobba extra som brandvakt...

Den vecka som kommer nu ska vi börja på riktigt med praktiken, och hittills har det varit jäkligt intressant att få se hur det arbetas praktiskt med de lösningar som räddningstjänsten kan rekommendera vid tillsyner. Även om jag fortfarande är väldigt fokuserad på att hålla en hög säkerhetsnivå i mina krav på verksamheterna, så börjar man förstå hur detta påverkar verksamheten ekonomiskt och vardagspraktiskt det kan tex innebära bekymmer ifall man ställer krav på enkel och smidig utrymning vid händelse av brand samtidigt som man vill förhindra att tex barn/ dementa äldre Måste kunna hållas under uppsikt...


Jag är övertygad om att variationen på objekt som Magnus sköter SBA't för kommer ge mig en bra koll på olika praktiska lösningar jag kan ha nytta av i framtiden...

Ha det så bra nu så återkommer jag så fort det händer någonting spännande... ;)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tittade bara förbi för att se om du skrivit något nytt!! Ha de´,Lotta

2012-04-17 @ 13:25:01
URL: http://www.nogg.se/lillalotta
Postat av: BodenBo

Blanda inte ihop Luleå och Boden, lika illa som att spela i AIK och DIF samtidigt..

2012-04-21 @ 09:07:21
Postat av: Tobias

@bodenbo: jaha nej jag blandar inte ihop dom. Jag skrev så då jag planerar bo i Luleå och jobba i Boden... Som tur är spelar alla räddningstjänster i samma lag enligt mig...

2012-04-21 @ 21:09:38
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Rickard

Tyvärr så är det ju inte riktigt så som du hoppas Tobias. Alla räddningstjänster "spelar inte i samma lag" som du uttrycker dig. Det är inte ens säkert att olika stationer i ett och samma räddningstjänstförbund är speciellt tighta och samarbetsvilliga...



Det är helt klart inte riktigt lätt och smidigt att sitta på två stolar samtidigt i räddningstjänsten....

2012-04-22 @ 11:45:30
Postat av: Tobias

Om sådant är fallet är det ju riktigt trist eller hur?... Jag åker ju dit för att jobba inte blanda mig i lokala gräl...

2012-04-22 @ 13:01:37
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0