sommaren är kort....

Då är sommarvikariatet över och nu väntar en 3 veckor lång minisemester innan skolan börjar.

Så för att summera sommaren kan jag säga att det har varit en enormt givande erfarenhet att vara i Norrland, både på räddningstjänsten och att få lära känna en mindre ort och dess människor. Jag har sagt det förut men det tål att sägas igen, fy fan va bra mitt skift och människorna på Bodens räddningstjänst är. En familj med mycket humor och värme som bjuder in en i gemenskapen direkt. Jag kommer sakna mina nya vänner och ha mina minnen och era ord i bakhuvudet nu när jag ger mig vidare. Men vem vet det är ju ingen omöjlighet att jag kommer tillbaka. Jag skulle inte vara den första som blev förälskad i sitt skift och prioriterade om sina mål och drömmar.

Det har varit i majoritet trafikolyckor på larmlistan i sommar, något jag inte fick testa på i Stockholm så det är jag väldigt tacksam för. Och naturligtvis storbranden här i slutet som gav mig en hel del att tänka på. Men den största erfarenheten av allt är ansvaret. Övningen var över och stödhjulen fälldes in, det var ingen aspirant ute på olyckorna utan en smått vinglig och ny brandman…

 

 

Kommer ligga lågt med inlägg nu fram till den 3é sep då skolan börjar igen… nu blir det semester…

 


Kommentarer
Postat av: Tommy

Ha en bra semester. Ska bli intressant att följa dig under skoltiden.

Postat av: Christian

Gött med en så lyckad sommar och lite semester innan sista tagen på SMO ska tas. Tack för tipsen du lämnat både genom bloggen och kommentarerna.
Vi ses säkert i höst!

Svar: hej Christian, kul att du följer bloggen, sommaren var kanon, du får ta och visa dig om vi stöter på varandra på Sandö så kan vi snacka mer...
ha det king...
Tobias

2012-08-20 @ 08:11:39
Postat av: Dennis

Hej, tack för din blogg måste jag säga, väldigt kul läsning. du har inspirerat mig så mkt att jag gjort samma sak. jag börjar sandö distans denna termin. och din blogg är otroligt matnyttig. bra jobbat!

Svar: Dennis det är sånt här som inspirerar mig. kul att få vara ett ljus i den mörka värld av information om Utbildningen. lycka till med studierna och kämpa på. hör av dig om du har några frågor...
Tobias

2012-08-21 @ 18:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0