Larm larm larm...

Fortfarande utan dator vilket gör mitt bloggande problematiskt. sitter på stationen och skriver nu...

 

Så nu när jag hunnit blivit lite varm i kläderna har jag en hel del att rapportera från min LIA. Har som sagt börjat gå skift nu och vissa dagar händer det mer än andra, jag har fått åka på villabrand och en hel del automatlarm med varierande orsaker. Det är kul att följa med grabbarna på mitt skift och det är tydligt att vi har en hel del rutin och erfarenhet i gruppen. Många är 40+ vilket naturligtvis bidrar till en lång tjänstgöring och många goda exempel på hur det ska gå till. För en färsking från SMO som jag så blir man ofta förvånad över hur stor klyftan är mellan utbildningen och verkligheten. Mycket av det vi lär oss på skolan är bra som grund men är absolut inte tillräckligt för att möta den kraftiga variation av förutsättningar som presenteras i verkligheten.

 

Nu ska man ju inte glömma att Skolan utbildar för ett betydligt bredare uppdrag än vad som åligger den operativa delen av Storstockholms brandförsvar. Å andra sidan saknar vi även en märkbar fokus på just den riskbilden på skolan.

 

Fler kul grejer som händer just nu är min framgång på testerna för sommarvick vid Attundas Brandförsvar. Av de ca 100 sökande till sommarvikariat kallades ca 24, nu är vi nere till ca 12 och på torsdag är det dags för en fördjupad intervju. Håller tummarna att man duger till att jobba räddningstjänst i sommar.. *Ler*


fick avbryta mitt i skrivandet och åka på larm, röklukt i trapphus. och nu har dagen gått så vi får se när jag har tid och dator nästa gång. Så håll modet uppe. Mer kommer..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0