Sommartider hej hej...

Jobbar Natt på Katarina idag, helgen har bestått av renovering av mitt kök hemma. Tjejen var på kryssning så jag passade på att överraska henne med att göra klart köket och hon blev naturligtvis jätteglad.

 

Beskedet att det inte blev något Attunda i sommar har sjunkit in nu och all fokus är riktad på att hitta fler alternativ. Jag är kallad till tester för förbundet Boden, Piteå och Luleå och många fler ansökningar ligger ute i väntan på att söktiden ska gå ut. Normalt sett får man inte veta om man är kallad eller inte fören ansökningstiden är slut, så det är bara att sitta vackert och hålla tummarna…

 

Det är klart de inte är så kul att behöva röra sig 14 timmar norr om Stockholm för tester, men jag har vänner från GBG som fick sommarvick i Kiruna som trivs som fisken i vatten, så jag ser positivt på det hela. Jag älskar ju att sportfiska så Norrland lär inte göra mig besviken. Man får helt enkelt vara beredd att flytta på sig om man är SMOáre idag.

 

Och är det någon som råkar vara i branchen och söker en driven brandaspirant under sommarmånaderna får ni mer än gärna höra av er… *ler*

 

Må väl nu så hörs vi snart igen..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet inte om den här frågan platsar, men i alla fall så undrar jag hur förbereder ni er in för en trafikolycka, PUT (person under tåg) eller liknande. För jag antar att man inte vet om man kommer få se en person som är i en del eller i flera. Hur behandlas detta av personalen? Täcks dessa groteska saker över med lakarn eller hur gör man?

Jag vill väldigt gärna bli brandman men jag vet inte om jag klarar att se det som troligen kommer att behövas. Jag är på nått sätt inte rädd för blod eller så. Pratar man om detta i skolan eller är det sånt som visar sig i skarpt läge.



Dela gärna vad du tycker och hur du ser på ämnet.

2012-02-15 @ 20:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0