En sammanfattning...

Då ska vi se här, jag är tillbaka på ön, min rapport om riskkommunikation kring sevesoklassade verksamheter är inlämnad (ett arbete vi haft över jul/nyår). Imorgon börjar vi med operativ räddningstjänst och har insatsövningar. Det ska bli jäkligt skönt tycker jag. Julen har varit kanon. Jag längtade som bara den att komma hem och träffa vänner och familj, nu dröjer det ju inte så lång tid tills jag ser dom igen då det bara är 14 dagar kvar tills min LIA börjar. ”Woho”! Det ska bli så kul att äntligen få följa med på Riktiga larm och om turen vill sig få göra någonting… det är ju inte en garanti att man får medverka i insatser på sin LIA utan som jag förstått det hänger det mycket på vart man hamnar och vad dom har för regler på den stationen man är på. Sen är det mycket upp till vem man är som person också. Visar man sig värdefull kanske chansen är större att dom använder sig av den ”extra resursen”. Vi kanske inte varit på larm men helt värdelösa är vi förhoppningsvis inte i jämförelse.

Just nu händer det rätt spännande saker ska ni veta. Sommarvikariaten ligger ute och det är dags att formulera sitt personliga brev för att söka Jobb. Jag är lite kluven i vad man ska skriva då man på vissa stationer har lite olika värderingar av vad en ”bra brandman” är för något. Jag ska väl försöka beskriva vem jag är så ärligt som möjligt och sen hålla tummarna för att man är ”Rätt” för just den arbetsplatsen. Huruvida jag är en bra kandidat får ni själva avgöra. jag tänker söka brett och hoppas på svar. För min del spelar det ingen större roll om jag får jobb i Korpolombolo utan bara att jag får göra det jag älskar och utvecklas i mitt yrkesval. Klart man vill vara nära hemma men en sommar klarar man sig nog utan Stockholm.

Ett annat projekt jag ska starta med nu dessa 2 veckor som är kvar är att lämna över till min efterträdare i Studentkåren. Jag har rätt så många saker att lämna över så att ingen av de frågor vi jobbar med faller mellan stolarna under våren, men André som är min Vice är jag helt övertygad om att han kommer göra ett kanon jobb. Jag hoppas att de nya aspiranterna som kommer förstår vikten av det arbete vi försöker göra och hjälper honom med uppkavlade armar. Det är lätt att lägga ansvaret på dom andra (Skolan, MSB, Räddningstjänsten osv) men desto svårare att plocka upp bollen och göra en skillnad.


PS. jag har svarat på era kommentarer under respektive inlägg ni postade dom i. tack för att ni kommenterar och ställer frågor det gör bloggen lite mer levande... Det vi gör idag räddar liv imorgon…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0