Nu börjar LIA´n och min termin 3...

Hej kära läsare, min dator har gått sönder så jag har inte kunnat uppdatera på ett tag nu. Ledsen för det.



Nu har jag flyttat från sandö och installerat mig hemma i Stockholm igen. Idag var vi på Johannes brandstation för en introduktion. Vi träffade brandinspektörer, brandingengörer, vice brandchef och en jourhavande expert på avlastningssamtal, den sistnämnde informerade oss om lite olika risker som följer med lia´n, vi kommer eventuellt bli utsatta för en del jobbiga scenarion och då gäller det att komma förberedd så gott man kan, men inte minst veta hur man hanterar dessa efteråt.



Under vårt besök på Johannes passade vi även på att åka 30 meter under jord för att titta på SOS larmcentral.



Imorgon börjar så min första dag på Katarina, troligen så kommer jag inte åka på larm första dagen, utan lära mig rutiner, skaffa larmkläder osv… hela den här första veckan kommer jag få gå dagpass för att lära känna alla skiften och sen börjar jag gå med skift 2 på deras skiftschema. Så framöver kommer det förhoppningsvis bli mycket läsvärt då jag planerar att uppdatera bloggen med mina operativa erfarenheter… ska se om jag lyckas smyga med en bild eller två också…

Så från mig till dig, en riktigt trevlig kväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0