En lugn helg

Helgen har varit ovanligt lugn i Boden, det håller alla på skiftet med om, just nu händer det inte så mycket och troligtvis kan vi tacka vädret för det. Vi tog oss till Försvarsmuseet på lördagen och deltog i en aktivitetsdag för kommunens barn, körde lite hävare med dom tappra som trotsat vädret och passade även på att få gå runt lite på museet. Jag tror jag ska ta ett studiebesök på Bodens fästning någon dag också. Det är rätt intressant och se hur försvarets planer för boden i en konflikt med ryssen format fortifikationerna.

 


Idag har vi varit på folkets hus i Boden och gjort en orientering, byggnaden i sig är rätt stor men vad som är lite speciellt är de 3 underliggande plan av kulvertar och knepiga gångar där vissa är fullbelamrade med bråte (tror bestämt det behövs en tillsyn här snarast.). lite har man plockat upp på sin LIA-S då jag själv hade haft en hel del att anmärka på. Folkets Hus verksamhet var dock väldigt måna om sitt brandskydd och hade en god process.
 
 

Vi fick klättra upp bakom stora scenen också på en smal trappa högst upp i kullisen. Någon stackare hade släpat upp ett 50 tal 20 kilos vikter dit upp, bra fys…


 






Nu blir det kväll för mig och jag ska bara ta det lugnt, råkade skada mig litegrann igår när jag spelade fotboll med Luleåskiften, min gamla höftböjskada gjorde sig påmind och jag hoppas verkligen den inte tar 3 månader på sig att läka igen… känns dock mycket bättre idag så det ska nog gå fint.

Ha det king så hörs vi…
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0