idag är det måndag... fast det vet du säkert redan.

På stationen går ingen säker.. som jag nämnde tidigare. ”kan man jäklas med någon på ett kul sätt så gör man det..” i går var det Pär´s tur att jäklas med…

 

 

 

En annan mycket tråkigare nyhet som det stått ”lite” om i media är olyckan i Olofstöm där likt Smedjebacken en brandbil på utryckning kört av vägen, som tur var verkar ingen ha förolyckats, men båda i bilen vart förda till sjukhus. Det är dags att det görs någonting åt detta nu, frågan återstår dock att lista ut vad. Först lär man ta reda på vad som orsakade Olyckorna och om det har någon koppling till tex Utbildning, Förhållanden eller om allt bara är en Olycklig slump. Vad som däremot står klart är att SMO inte utbildar sina Studerande i Utryckningskörning, något jag hoppas ändras snart då det är extremt viktigt att vi får den utbildningen någon gång innan vi sätter oss bakom ratten. Idag ligger det ansvaret på Räddningstjänsten och jag vet av erfarenhet att detta kan variera i omfång, men skulle det inte vara rätt praktiskt om SMO hade en kurs i detta? Och framförallt kvalitetssäkert?.. har som sagt inga bra svar ännu och det är för tidigt att uttala sig, men jag kommer läsa på och sätta mig in som vanligt.. får se om jag kommer fram till en slutsats snart…

 

http://www.bltsydostran.se/nyheter/olofstrom/brandbil-i-diket---tva-forda-till-sjukhus%283364969%29.gm

 

 


Kommentarer
Postat av: Hej

Mycket läsvärd blogg!!!
men kom du in på HP eller lyckades du plugga upp dina betyg tillräckligt?

Svar: på den tiden var man tvungen att ha ett slutbetyg från gymnasiet för att få göra Högskoleprovet. (togs senare bort) så jag pluggade upp mina betyg, men dom räckte inte utan jag fick slå mig in via HP...
kul att du gillar Bloggen...
Tobias

2012-07-25 @ 17:34:06
Postat av: Markus

Tycker som du att man skulle får utbildning i utryckningskörning under utbildning.

I fallet för ett par dagar sedan verkar det som att bilen kommit för långt ut mot kanten och vägen "rasat" och då tagit bilen med sig. Olyckan skedde på en smal grusväg.

2012-07-26 @ 22:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0