Revinge upp för kamp.

Då var introveckan i Luleå avklarad och efter ett antal timmar i skolbänken och ännu fler ute på Övningsfältet kan jag kort summera att det går väldans fort i verkligheten.. SKÖNT!

 

På måndag börjar mina 2 veckor intro i Boden och jag passade på under helgen att besöka nämnda station för att Orientera mig… träffade några bekanta ansikten där också, det glädjer mig och jag är övertygad om att sommaren kommer bli både utvecklande och spännande.

 

På Revinge imorgon tar man upp frågan om Rsyds lärlingsprojekt och en hel del intressanta funktioner är inbjudna bla så kommer Media i dess olika former finnas på plats och bevaka, likaså gör jag, men via vänner som är där och driver frågan ur SMOáres perspektiv. Jag har som tidigare nämnt att jag inte vill bli politiska i bloggen men denna fråga rör utbildningen i största grad och jag är glad att Revinge sätter ner foten och står upp för vad som är rätt. Det är helt enkelt inte rättvist att några ska betala en halv miljon i studieskulder och förlorad arbetsinkoms samt 2´år av sin tid för att sedan bli utkonkurrerade på arbetsmarknaden av politiska projekt.  Hur välmenade dom än är. Och vad som är ännu mer märkvärdigt är hur MSB som driver utbildningen SMO samtidigt främjar och driver på sånt här. Här krävs en särskiljning av intressen och Eleven på SMO kommer låta sin röst bli hörd.

 

Jag önskar de inblandade därför lycka till och jag hoppas att debatten blir konstruktiv och fokuserad på lösningar och inte beklagan..


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kikade bara in o kollade läget.....ett tag sen sist! Revinge....kul,inte så långt från mej!!Ha de gott!

2012-06-05 @ 09:54:35
URL: http://www.nogg.se/lillalotta

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0