Utryckningskörning...

Midsommarhelgen har varit lugn för mig, inget festande naturligtvis och få larm, men en fruktansvärt trevlig tid på stationen med grabbarna. Helgerna är lite befriade från övriga sysslor så vi har fått tid att umgås och lära känna varandra. När man inte har någonting vettigt att göra så hittar man gärna på nått kul och det är tydligen även ett sätt att hälsa den nya sommarvikarien välkommen. därför har grabbarna lekt en lite lek som heter ”gömma skorna och få honom att tro han är senil”, den pågick hela helgen… som sagt skojar vi en hel del med varandra och kan man jäklas på ett roligt sätt med någon så gör man det…

Som jag nämnde i det tidigare inlägget så får jag göra mer här i boden än jag skulle fått göra i Stockholm i min roll som brandman, ett lysande exempel på det var gårdagen, då jag agerade Förare på våra fordon. Inte helt oväntat kom en trafikolycka och jag fick köra blått för första gången. Lite adrenalin kickade in men det viktiga är ju att komma fram så jag höll mig kall. Men jäklar va kul det var att få köra… skönt att jag har fått tid att egenträna på körningen när jag var på skolan. Det är viktigt att sådant sitter, speciellt när man ska köra fort och säkert…

Nu väntar ett par dagars ledighet igen men snart är den tiden över för juli är som sagt fullspäckad…

Ha det king så hörs vi snart igen..
 
 

Kommentarer
Postat av: Tommy

Ja det är riktigt speciellt med första blåkörningen men skönt att man gjort den för då slipper man vara nervös för det när man har jour. Ha en bra sommar och keep up the good work.

Svar: detsamma Tommy och visst är det så sannerligen skönt att ha prövat på det...
Tobias


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0