På tåget....

Då är man återigen på ett tåg, den här gången söderut mot Växjö, börjar lära mig att skriva inlägg via min iPhone vilket är en stor seger för mitt ego. :)

Testerna i Luleå gick jättebra, av 66 möjliga poäng tog jag hem 64. Så jag ska inte klaga. Trotts ett missöde på rodden lyckades jag kamma hem en 10 där. Lyckades nämligen halka av sätet och fick ro de sista 70 meterna sittandes på stången. Tur att armarna höll.

Det var extra kul att stöta på lite klasskamrater oxå. På mina tester till Attunda var det nästan uteslutande gammal smo'are som gått utbildningen för evigheter sen, ja till och med brandingengörer som ville närmare storstaden.. Hoppas jag står mig starkt i den här uttagningen... Men det är troligen bara intervjun som kommer skilja oss åt även här... Kan tänka mig att dom gärna väljer folk från orten i förstahand och det är väll helt ok...

Nu väntar ännu en helg av testande. Växjö kör winternet-testerna och ett simprov, ska bli kul att se vad dom hittat på. Vatten är ju min vän så jag är inte så orolig.

Så önska mig lycka till så hörs vi snart igen...


Kommentarer
Postat av: Peter Bergh

http://brf-peter.blogspot.com/2012/03/smo.html och facket i branschen som kommenterat och är aktiv i dessa frågor "ser dig" och er. Take care :-) / Peter

2012-03-10 @ 13:17:55
Postat av: Tobias

Det var hedrande Peter... känns skönt att ha er i Ryggen...Tack.

2012-03-11 @ 21:46:10
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Fredrik B

Hej Tobias,

Vad jag förstår så är det både Luleå och Växsjö som kör winternet testerna, hur ser dom ut kan du inte lägga upp lite här om vad som ingått och gränserna på de olika momenten och gränserna för de olika "betygen". Är det olika moment och gränsvärden på olika orter eller är det samma? Lycka till i jakten på Sommarvikariaten.'

//Fredde

2012-03-12 @ 14:34:48
Postat av: Tobias

Tjena fredrik, jo jag skrev om Winternets tester lite tidigare i Bloggen. där förklarar jag bla värdena som sattes i delrapport 3.



http://brandaspiranten.blogg.se/2011/november/utkast-nov-11-2011.html#comment



enligt winternet rekommenderar dom däremot att man har 36 poäng för godkänt. men detta är naturligtvis inget krav. det som spannet syftar till är att påvisa mellan vilka värden en person inte bör jobba som brandman till den nivå där ytterligare fysisk förmåga inte ger någon markant skillnad för yrkesutövandet... (Kanske är lite luddigt sagt. men tanken är att avgöra direkt olämplighet understigande 1 poängsnivån och rekommendera en nivå på 36 i snitt poäng.)



alla räddningstjänster har fortfarande rätten och möjligheten att själva välja hur dom vill rekrytera.. detta är bara en rekommendation...

2012-03-13 @ 14:01:29
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0