Räkna tyst till 25 och sista 5 högt....

Idag har det varit ovanligt många larm på söder under mitt pass.. visserligen Automatlarm och falsklarm majoriteten av dom men ändå…

 

Dagens intressantaste händelse var ett SALSA- larm. (Hjärtstopp) där jag fick pröva på att utföra kompressioner, jag och en kollega bytte av medan ambulanspersonalen hanterade mediciner och luft och ovanligt nog så återfick personen sin egna puls. Det var naturligtvis en helt annan sak att göra detta på en riktig kropp och jag lär sent glömma min första gång, mycket adrenalin och fokus på uppgiften. Det har helt enkelt varit en mycket givande dag idag.

 

Imorgon innan jag går på kvällsskiftet skall jag åka med Brandinspektörerna på en tillsyn för att se hur en sån går till, på tisdag nästa vecka är det inbokat ett studiebesök på SSRC i täby också, mer om det senare…

 

Hoppas ni har det bra där ute, idag värdesätter vi livet lite mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0