Sommarvick..

Nu är jag åter Katarina och förra veckans testande ligger bakom mig. Har faktiskt redan fått svar från både Boden, Luleå och växjö. I Luleå är jag 1á Reserv, med möjlighet till deltidsvick. Växjö har fyllt sina platser men hör och häpna…” Boden vill ha en Brandaspirant i Sommar.. .! ”

 


Ska svara dom i början av nästa vecka, vilket känns som ett självklart svar egentligen. Tänk att jag ska  få jobba som Brandman under sommaren!, sen spelar det för min del ingen roll vart, jag hade kunnat Jobbat på Månen… men ju mer jag tittar på Boden så ser jag fördelarna med att testa på den typen av ort. I min helhet är det ju en rak kontrast till Storstockholm där jag nu har erfarenheter, vilket bara ökar min bredd. Så ur en utbildningssynvinkel är det optimalt. De Styrkeledare jag träffade på testerna verkar alla vara min typ av folk, jag fick ett förtroende för dem och jag tror jag kommer trivas där.

 

Sen ligger det ju bara 3 mil från Luleå och min fiskekamrat Ola, så det lär bli en hel del fiskande på fritiden. Norrland på Sommaren lär vara riktigt vackert, och det ska bli kul att uppleva det.

 

Valet av min LIA´-s Plats är fortfarande oklart. Jag har hört av mig till Sundsvalls Kommun om att få göra LIA hos deras säkerhetsansvarige, med kommunens alla fastigheter som objekt (CA 300 st) lär det ge mig en bra bredd på olika verksamheter, vilket också lär/borde vara meriterande när man söker jobb sen.

 

Nej nu ska jag gå och laga mat, så hörs vi snart igen gott folk…


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej igen,nu e jag här o kollar till igen.Fastnade för denna bloggen,jätteintressant att läsa,tänkte höra med dej om det är ok om jag länkar denna sida från min blogg??

O du,lycka till med jobb i sommar!!

2012-03-19 @ 23:15:03
URL: http://www.nogg.se/lillalotta
Postat av: Andreas

Kan man få sommarvik. efter 2 terminer? Funderar lite när jag ska börja SMO.

2012-03-20 @ 07:56:47
Postat av: Anonym

Grattis till vicket!



Boden är en fantastisk stad.



2012-03-20 @ 19:49:59
Postat av: Tobias

@ Lotta: tackar det värmer ska du veta., jo det är klart du får länka tanken är ju att dela med mig så ju fler som vill läsa desto roligare att skriva...



@ Andreas: en del räddningstjänster vill att man gjort klart sin 3é termin men det finns absolut många som accepterar 2 st terminer som lägst.. vad som däremot brukar vara standard är c-körkort (Utom storstäderna, för där får du ändå inte köra)mitt tips är att du börjar SMO när du känner att du har skaffat dig lite arbetslivserfarenhet, då sånt ses som meriterande i de flesta fall, kommer man direkt från gymnasiet är det svårt att få ett sommarvick oavsett...



@ Annonymus. Tack för lyckoönskningen, jag har aldrig varit i boden men det jag hört verkar vara kanon, dessutom ligger ju Luleå bara 3 mil ifrån, så jag lär inte sakna nått.

2012-03-20 @ 20:03:29
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0