Tester...

Då sitter man på pendeltåget påväg till centralen för att ta sig ut till Arlanda. I kväll landar jag i Luleå där räddningstjänstens finest tillika min gode vän och sportfiskekamrat Ola hämtar upp. Morgondagen lär vi spendera åt att lära känna staden och på onsdag är det tester för sommarvick på stationen...

Ska bli intressant att få köra winternets nya tester för första gången. Jag tror det kommer gå bra och jag är inte så orolig inför dom... Alla stationer har ju sin egna modell för tester, så lite nytt lär det bli endå.. Jag har hört att vi kommer få genomgå ett stresstest oxå.

Önskar dock att det var lite senare på säsongen så man hade kunnat passa på att testa fisket i norr, har hört mycket bra om det där uppe... Men det är bara hålla tummarna att det går bra på onsdag så kanske jag får tillfälle under sommaren...

Min räddningslia börjar närma sig sitt slut snart och jag är nöjd över mitt val av station. Katarina är en av den gammla skolans stationer, och jag är glad att jag fått tillfälle att ta del av en grupp som har en sån gedigen erfarenhet av sitt område... De personer man lärt känna här vill man inte släppa taget om. Och det kommer kännas extra tungt att kliva av sitt sista pass... Jag har fått testa på mycket, men framförallt hittat mig själv genom erfarenheterna jag fått.. Nu vet jag mer om hur jag reagerar och fungerar än vad jag tidigare kanske försökte gissa mig till... Mognad och framförallt ödmjukhet är saker jag tar med mig härifrån...

Så önska mig lycka till nu så hörs vi snart igen...

// Brandaspiranten


Kommentarer
Postat av: Hanna Ek

Jag gillar verkligen hur din personlighet framstår i din blogg, du verkar inte vara som alla andra om man säger så! Har en tävling på min blogg som jag tror att du har stor chans att vinna, kram!

2012-03-09 @ 03:44:38
URL: http://hnny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0