Det kan bli en bra sommar

Då har äntligen sommarvicket börjat i Luleå och efter en rätt slitsam helg med trevliga kvällar och tidiga möten, har jag även lyckats dra på mig en förkylning så här lagom till start... Kommer gå introduktionsvecka på Luleå nu innan jag flyttar över och kör med sommarvikarierna på Boden nästa vecka. Idag har vi hämtat ut kläder och fått en rundvisning av stationerna. På eftermiddagen hade vi LABCDE repetition. Man kan lite förenklat säga att vi nu under 2 veckor kommer få göra en snabbspolning av smo's operativa del, dvs, brand, ytlivräddning, trafikolyckor, sjukvård, höghöjdsarbete, kem och mycket mer... Jag missar dock en del av det i Luleås regi men är övertygad om att Boden förbereder sina vikarier på likvärdigt sätt.

Det ska bli intressant och se hur olika man arbetar mellan kommunerna men troligtvis lär mycket se likadant ut... Vad jag bara ifrån idag dock upptäckt är att man skiljer sig på rätt många sätt ifrån Katarina. Mycket beror på de olika dimensioneringarna av styrkor, i Luleå är man 1+4 och KT hade en bemanning på 2+8 en bra dag... ( kunde variera lite pga löpare och övning/fortbildning ) det är dock för tidigt för mig att dra några slutsatser men jag lovar att komma tillbaka till ämnet...

Detta innebär förhoppningsvis att jag nu kommer ha lite mer roliga inlägg att bidra med, det glädjer mig för på sistone har mycket stått still känns det som.


Här får ni en bild på en brandaspi.... Nä brandman som tack för att ni läser. Det känns helt overkligt att jag äntligen fått ett jobb och är ett steg närmare heltidsdrömen...


Kommentarer
Postat av: Henke

Lycka till på sommarvicket!

hoppas du kommer lära dig mycket nyttigt inför framtiden!



ska bli kul att läsa om de du får uppleva!

2012-06-01 @ 23:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0