Termin 4

Då fortsätter sagan om SMO igen och jag är tillbaka på skolan för min sista termin.

Jag och två klasskamrater har flyttat in i en villa som vi hyr i klockestrand ca 800m från skolan, rummen på skolan är ju som jag nämnt tidigare i bloggen 8 kvm och kostar ca 2400/månad. Ska man ha besök av flickvännen är detta inte ett bra boende, därför hade vi en väldans tur som hittade den här lösningen,  Vi delar på en hyra av 3500+el. så större billigare och fortfarande väldigt nära.



De första två veckorna har gått nu av terminen och redan från dag ett började vi med uppstarten, termin fyra handlar egentligen mer om olyckan i det större scenariot tex buss,lastbil,tågolyckor, naturkatastrofer som, skogsbrand, ras och skred samt utsläpp av olika sorter. På samhällssidan kommer vi prata mer om nationella krishanteringssystem och samverkan, insatsraportering osv.  

 

 

Förra veckan var vi på besök i Sollefteå och tittade på områden där ras och skred skett nyligen. Kul att inte bara sitta i skolbänken.

 

Tack för alla fina kommentarer under sommaren, det är så roligt att höra att bloggen inspirerar och gör nytta...


Kommentarer
Postat av: Emil

Roligt att du kan börja skriva igen!
Hittade din blogg nyligen och den är riktigt grym!
Vill själv gå SMO om något år

2012-09-20 @ 21:23:47
Postat av: Anonym

lagt ner bloggen?

Svar: nej jag har bara haft enormt mycket att stå i på sistone.. ledsen för det... :)
Tobias

2012-10-05 @ 12:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0